11.03.09 - Balväska!

Idag har dagen vart rätt seg. Första lektionen var Hund&Katt, skittråkigt idag. Vi kollade på en film som handlade om katter. Vi visste redan allt typ, så det var ju lagom kul.. Läraren var sjuk så vi kunde inte göra så mycket mera.
Svenska efter det. Vi fick öva oss på att argumentera. Rätt kul faktiskt!
Samhäll efter Svenskan. Pratade Lag&rätt. TRÅKIGT! Men ändå lite intressant..
Hade UF efter det. Vi skrev ut prislistor, visitkort och loggan. Imorgon måste vi skriva ut namnskyltarna på någon rast, det får vi inte glömma!
Och så ska jag på utvecklingssamtal imorgon också. Min mentor blir nog inte så jätteglad på mig.. Har ju itne gjort någonting åt mina IG:n än. fast jo, hade 6 st från början. Nu ska jag bara ha fyra kvar. Mikrobiologin vet jag att jag har godkänt i, men om Björn hunnit ändra det i betygssystemet vettifan. I kretsloppskursen, som är typ som kemi, har jag lämnat in uppgifterna till Maria. Jag kommer ihåg att hon sa att jag skulle få godkänt i den kursen när jag jgorde det. Och därför borde jag bara ha 4 st IG:n kvar! Svenska A omprov(medeltiden), Växt&djurlivsomprov(cellen), Sällskapsdjur(redovisning) och Djuretik(komplettering av ett arbete).

På fredag nästa vecka ska jag göra omproven. Det borde väl gå bra tycker jag! Har redan börjat plugga så.
De andra två grejerna måste ju också gå bra! Inom en månad har jag nog kanske godkänt i allt! Det satsar jag på. Att ha minst godkänt i alla kurser inom en månad.

Detta kommer gå bra :) Det är jag säker på!


Efter skolan åkte jag in till stan med Sara. Hon skulle gå och lämna cv till olika butiker på stan för att söka sommarjobb. (Det kanske jag också borde göra snart?)
Jag lämnade Sara med sina kompisar då jag fick syn på Anna och Emyl. De skulle kolla på balklänningar på Boutique Igelkotten, så jag följde med dit.
När jag väl var där så frågade jag om det fanns balväskor och balhandskar där. Och såklart fanns det det! Jag tvingade mamma att komma dit också, så fick jag mig en väska! :D
Den är från märket Fancy Fanny. Är den inte läcker?





Saknar Daniel som fasiken alltså. Det är inte sååå jättelång tid till lördag, men jag vet inte om jag klarar mig :(
Jag måste öva tills han ska till Turkiet.. Usch, det kommer verkligen bli hemskt :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0