04.02.09 - Seg dag!

Idag har dagen flytit på helt okej faktiskt.
På morgonen hade vi Zoohandel, det var väl lite lagom intressant sådär. Vi pratade om införsel av djur till Sverige. Vi pratade lite om CITES-intyg som man måste ha om man äger ett utrotningshotat djur. Man måste till och med ha det om man äger ett uppstoppat utrotningshotat djur!
CITES-intyget följer djuret genom hela livstiden. Om man ska sälja ett CITES-listat djur så måste köparen få ta över intyget.
Eftersom Daniel har en Grekisk landsköldpadda hemma så kände jag att det var intressant att veta om han hade ett CITES-intyg på lilla Ester. Och det hade han ju förstås!
Jag hade ingen aning om att Grekiska landsköldpaddor var utrotningshotade, det var därför jag blev lite nyfiken på det.

Efter Zoohandeln hade vi Svenska B. Jag skulle egentligen redovisat min bok, Män som hatar kvinnor, men jag har ju inte läst ut den. Min svensklärare är jättesnäll. Vi får redovisa vår roman när vi vill! Bara vi säger till dagen innan så hon kan planera lektionen efter hur många det är som ska redovisa.
Eftersom det då inte var så många som hade läst ut sina böcker än, så fortsatte vi att kolla på Jean-Baptiste Moliéres teaterföreställning "Tartüffe".
Det är ju självklart inte den första versionen av pjäsen, den kom ut 1664.
Versionen som vi fick se är en som gick på SVT för några år sedan. Det är en massa kända skådespelare som spelar i den. Bl.a Peter Haber och Robert Gustafsson. Jag tyckte att den var bra och rolig, men det tyckte däremot inte min älskade pojkvän när han såg den :-)

Jag haffade även Björn(min lärare som jag hade i mikrobiologi & genetik) och pratade med honom en stund om mitt betyg i kursen(IG). Jag frågade vad det var för mer labbrapport som jag skulle göra för att få godkänt. Han sa att jag kanske inte skulle behöva göra någon mer! Han sa att man kunde se genom fingrarna lite ;)
Tack och lov! Kanske ett IG mindre att göra klart! Det gör att jag bara har 4 kvar nu :-) (om det nu blir så)

Sedan hade vi Samhällskunskap A. Där gick vi igenom lite vad vi hade gjort på förra lektionen. Dvs en massa onödigt tjafs om regering och riksdag. Så himla ointressant! Och detta ska vi ha prov på nästa vecka, yippie!
Slutade för dagen 14.00. Hade egentligen Småföretagande B efter Samhällen där vi skulle haft UF, men eftersom mina kära kollegor inte var i skolan idag kunde inte jag arbeta.

Detta resulterade i att jag åkte till stan och satte mig på trafikskolan för att köra det där programmet som finns på datorerna. Satt där till halv fyra, klarade inte längre! Man blir helt slut i huvudet av att sitta framför en skärm och svara på frågor som man egentligen inte kan ett dyft om. Kanske borde plugga lite i teoriboken snart.
Pappa och jag har bestämt att vi ska åka och köra lite bil på sportlovet iallafall. Kan ju beställa lite körlektoiner till sportlovet också! Kanske får mitt körkort innan sommaren trots allt! :-)

Anledningen till att jag inte åkte hem direkt efter skolan var egentligen den att jag hade en tid till Ungdomshälsan, 16.30. Jag var tvungen att bedriva tiden lite i stan, så det blev att sitta lite på körskolan.
Jag gick till H&M för att kolla kläder efter det. Där träffade Bella, ett kärt gammalt ansikte som jag inte har sett på hur länge som helst!
När jag träffade henne insåg jag hur mycket jag saknat henne! Borde träffas oftare tycker jag. Fast det blir ju lätt så när man har pojkvänner (a) Man vill ju umgås med dom mest. Jag kan säga ärligt att det vill jag verkligen. Umgås med Daniel mer. Men det kanske inte är så konstigt, eftersom vi bor flera mil från varandra och bara träffas på helger.
Skolan tar upp jävligt mycket tid också! Slutar vid 16.00 och då har man läxor att göra med! Det finns ingen tid för vännerna då tyvärr.. Fast tur är väl det att man har vänner i skolan. Annars skulle det bli abstinens alltså!

Väl framme på Ungdomshälsan pratade jag med min läkare en massa. Vi kom fram till att jag skulle börja med Tetralysaltabletterna igen. Fick även en gel, Differin, som jag ska smörja in ansiktet med på morgonen. Han tyckte att jag skulle smörja in mig med Basiron på kvällen. Jag ska också fortsätta med Zyrona p-pillrena.
Efter 1½ till 2 månader ska jag beställa en ny tid till läkaren och prata lite om resultatet. Jag kommer förmodligen att få gå till hudkliniken för att de ska få göra en bedömning av min hud där, sen.  Med tanke på att aknen kom tillbaka förra gången jag åt antibiotikatabletter.
Men alla mest önskar jag ju att det blir bra :-)

Ska man vara fin får man lyda pin!



Ne nu orkar jag verkligen inte skriva mera. Blev himla trött i armarna. Nu ska jag prata med min älskling!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0