15.07.09 - Dagen som inte riktigt gick som den skulle..

Jag och älskling åkte till Fredrik idag. Vi skulle nämligen kolla på Harry Potter på kvällen 21.15. Det längtades som fan till av oss alla.
Jag då, som inte har läst boken, hade ju ingen aning om vad som skulle hända, men jag har för mig att någon har försagt sig till mig om den stora händelsen i filmen.

I alla fall. Dagen gick snett, som ni kanske ser på rubriken..
Det började med att Daniels och Fredriks leverans av varor inte såg ut som de hade tänkt sig. Det gjorde ju inte mig någonting, visserligen.  Men man blir lite ledsen för sina vänner när det inte går som de har tänkt sig.

Sedan satt vi och längtade efter kvällen. Vi skulle se Harry Potter - Halvblodsprinsen. Jag frågade Fredrik när man senast skulle hämta biljetterna.. Han var säker på att man skulle hämta ut dom ca en timme innan bion skulle börja, men jag envisades med att han skulle kolla i alla fall. Han gav med sig och kollade. Det var ju riktig tur!! Han skulle hämtat biljetterna senast den 26/6.... Så då blev vi lite nere igen.. Vi kollade om det fanns några biljetter kvar till någon föreställning, men det gjorde det inte.
Vi bestämde oss för att gå på fredagen istället, där fanns det biljetter kvar. Så vi beställde, och åkte in till stan för att äta och hämta ut biljetterna. Då, när vi väl var på bion vud 19.25, så frågade vi om det möjligtvis fanns några biljetter kvar till någon Harry Potter-visning på kvällen, och vilken tur vi hade! Det fanns TRE st kvar till 19.30-visningen. Och vi var ju tre ;) Så vi tog det. Och nu har vi sett den :)
Jag, som inte hade läst boken som sagt, visste inte vad som skulle hända. Det var jättesorgligt.. :( Men jag säger ingenting, ifall det är någon som läser, som inte har sett filmen eller läst boken.

Och så måste jag även säga att jag pallar inte att se på skräckfilmer.. Harry Potter är ju ingen skräckfilm, men tillräckligt läskig för att jag ska hoppa till och bli vettskrämd.. Så enligt mig är Harry Potter en Thriller/skräckis! Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0